Härliga fredag!

Hälsar fredagen välkommen med öppna armar. Tillåtet mig själv att inte plugga och ser fram emot en kväll med god middag, bok och film. Vilken film det blir har jag ännu inte bestämt, men jag är säker på att jag kommer gilla den. ;)
 
Ute är himlen grå och regnet öser ner. En perfekt dag att pallra sig till gymmet för lite SH'BAM, eller hur? Avbokade passet jag hade i morse (skyller på tillfällig sinnesförvirring), men blev tjurig på mig själv och bokade ett nytt pass så nära inpå att jag inte hinner ändra mig. Det blir alltså regnkläder på och promenad snart. Kul! Jag är riktigt taggad. :) Dessutom har jag redan hunnit med en 1,5 timmar promenad. Och en timme till ikväll med hunden är inplanerad.
 
Den goda middagen då? Min vildmarkslax! Fy f*n vad den är god, och galet enkel att göra. 
  • Laxfiléer
  • Grädde eller valfritt alternativ
  • Lingonsylt
  • Kalvfond
Lägg laxen i en form med höga kanter. Salta och peppra lite. Blanda grädde med valfri mängd kalvfond och lingonsylt. Jag brukar fläska på med ganska mycket lingonsylt, blir så himla gott då. ;) In i ugnen på typ 220 grader tills laxen är klar. Serverad med exempelvis god grönsallad, couscous eller stekt zucchini. För att få det hela enligt LCHF, eller bara nyttigare, kan man använda ett alternativ till grädde med lågt fettinnehåll och en sylt utan socker. Det blir lika gott iallafall. Själv äter jag inte enligt LCHF, så jag drar gärna ner på fetthalten i grädden. Vill man ha en ännu "vildare" och höstigare smak kan man ta lite viltfond även. Mums! Så simpelt. 
 
Matlåda i form av lasagne till lunch/frukost, lax till middag och en inplanerad tomat och gurksallad till mellanmål. ca 3 timmars promenad på det, plus ett SH'BAMpass på gymmet. Helt okej dag. ;) Kan hända att jag tar cykeln till gymmet istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0