Long time no see

Eh, ja.. Vad säger man? Hej sommar, hejdå motivation? Sommaren har inneburit extremt lite träning och massa annat kul. Trots det har jag gått upp 1 kilo endast. Ja, alltså innan sommaren började, innan dess hade jag gått upp två kilo till. ;) Så 82 kilo ligger vågen på just nu. Känns... Ja, jag vet inte, lite halvers. Inte jättetråkigt om jag ska vara ärlig. Tre kilo hit eller dit är verkligen en liten skillnad för mig, och det kan jag variera ganska fort beroende på dagsformen. Vad som känns riktigt kasst är att ligga över 80strecket. DET är inte roligt.
 
Nåja, hur ser läget ut just nu då? Helt okej. Lite stressad över tentor och liknande, men det känns ändå hanterbart. Jag har äntligen skaffat mig älskade gymkort åter. Tjoho! Sprang in och fixade dealen i torsdags och tränade ett pass body combat då jag ändå var i farten. I fredags blev det både sh'bam och body balance. Kul! Lördags var vilodag och idag blir det sh'bam, vila en timme med mellis, sedan spinning! Målet är liksom att köra slut på kroppen (särskilt benen) ordentligt, så att promenaden hem ska kännas som ett helvete. ;) I need it. Sista dagen idag innan fetplugget börjar.
 
Jag kör igång ganska hårt med träningen såhär i början, mest för att skapa en rutin och vänja kroppen. 
Maten är lite halvers. Funderar på att en pulverkur snar, jag har ju ett lager här hemma. ;) Vi får se vad framtiden utvisar, och vad min tränings-partner in crime säger.
 
 
Målet? Ja, det är väl långsiktigt 20 kilon fortfarande. Egentligen är inte siffran på vågen viktig. Jag vill hitta tillbaka till mig själv och trivas med min kropp. Jag vill ha en STARK kropp. Som det är nu så, ja, jag har muskler, men under ett lager fett. ;) Då jag har väldigt lätt att bygga muskler kommer jag endast köra muskelkondition, kondition och rehab fram till jul. Kondition är min svaga sida och jag vill verkligen ta tag i det. Därför passar diverse pass bra, och dessutom är det väldigt motivationshöjande för mig. :) I like. 
 
Kortsiktigt mål? Yes.. Yes, there is one. I jul ska jag på utlandssemester med familjen. Jag vill känna mig bekväm att gå runt i bikini då. Jag har alltså en hel del att jobba på. Just nu så har jag inte riktigt lagt upp mina rutiner ordentligt, men jag ska diskutera dem med min kära vän över middag ikväll, innan träningen. Just nu är jag egentligen inte ens sugen på att träna, men helvete... Absolut att jag ska. Det är väl till stor del därför jag sitter här. För att peppa mig själv. Och jag tror faktiskt att det fungerar. ;)
 
Annars då? Jag funderar på att ta före-bilder varje månad. Ärliga bilder liksom. De hur kroppen utvecklas. Svart på vitt. I think I need it.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0