Matprat

 
 
Ser ni dessa skönheter? Bananplättar! Jag har prövat en drös olika recept för att få till de perfekta bananplättarna. Efter ett flertal försök gav jag upp, tills jag insåg att jag inte prövat det isärklass lättaste. En mosad banan + ett ägg. Rör ihop och stek. Räcker till ungefär tre plättar/pannkakor. 
 
De blev riktigt goda! Jag är jättenöjd, och kommer definitivt göra dessa igen. Här äts de med en klick kesella, men vill man lyxa till de hade de varit sjukt goda med lättvispad grädde och blåbär. Mmm. De smakar banan, inte så konstigt, och var lätta att steka och vända. Höll ihop bra och blev snygga. 
 
Förstå ni vilket lyxigt och nyttigt mellanmål? :) Iväg med er och prova. De är mjölfria, smörfria och fria från tillsatt socker!
 
Själv ska jag fortsätta dagen i matens anda och steka upp ett rejält lager kålsallad. Smidigt att ha i kylskåpet och bara sleva upp då suget faller på. ;) Mindre att förbereda till middag och lätt att slänga i lunchlådan. Vitkålen är dessutom billig nu. Mycket mat för nästan inga pengar. 
 
Jag tror förresten inte att jag skrivit receptet på vitkålssalladen här?
  • Vitkål
  • Soja
  • Gurka
  • Röd pesto
Strimla vitkål och lägg i en liten marinad av japansk soja. Stek upp tills det är genomskinligt och har fått lite stekyta. Blanda i hackad gurka och en liten klick pesto. Rör om och njut! Hur enkelt som helst. :) Och GOTT. Har fått båda tummarna upp av både familj och vänner som kikat förbi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0