Matprat

Det blev ingen bodycombat. Det blev spa och varma härliga bassänger istället. ;) Helt okej ändå och kroppen jublar. 
 
Firar in denna härliga torsdagskväll med en vegetarisk lasagn som fanns i en matlåda. Hade ingen pepp att laga middag. Dessutom är denna egenkomponerade lasagnen fantastiskt god, med bas av ajvar relish, bönor, lök och lite färskost. Omnomnom. 
 
Jag känner mig rätt vile på det här med vegetarisk mat. SJälv är jag en köttmänniska innifrån och ut, men då min inneboende inte äter kött eller fågel hänger jag på. Roligt att pröva på och se hur kroppen reagerar. Ibland mår jag inte jättebra efter att ha ätit kött, till mitt stora förtret. Men fisk serveras flera dagar i veckan, och det är hur gott som helst. 
 
Iallafall, om någon vänlig själ har ett favoritrecept som är vegetariskt (eller inte vegetariskt för all del, I love kött), dela gärna med er! Wow, det har varit riktigt kul att pröva på!
 
En favoritsallad, som i vanliga fall serveras med lufttorkad skinka, skulle nog vara jättegod vegetarisk. Ugnsrostad fänkål, ruccola, skivade päron, granatäppelkärnor och smulad gräddädelost från kvibille. Pröva den om lusten faller på. 
 
En annan god sallad har basen i ruccola, varma rödbetor (ugnsrostade på saltbädd med skalet på i ett par timmar), smulad gräddädelost, lufttorkad skinka och lite balsamico.
 
Då jag ska äta vegetariskt är det väldigt lätt för mig att hamna i pastaträsket. Jag är inget big fan av pasta alls och byter gärna ut det mot ex zucchini. Därför är jag alltid ute efter inspiration, då mat är ett av mina största intressen, näst efter träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0