Tunga tisdag

Känner mig opeppad på allt idag. Jag hatar den känslan! Kroppen känns uppsvälld, pga naturliga orsaker, och jag blir irriterad. Idag är en av veckans två vilodagar. Nästa är på Lördag. Det känns faktiskt lagom.
 
Hur som helst, träningen igår gick bra. Jag kände mig opeppad och seg i kroppen även då, men jag vet att det är bara att köra på iallafall. Jag vet ju varför jag är seg och trött. Och jag känner mig själv. Ger jag vika och sitter hemma och äter BJ så kommer det att smitta av sig även på resten av månaden. Och det vore otroligt tråkigt. DÄrför kändes det jättebra att köra ordentligt igår. Cykling till och från gymmet i typ storm och sådan motvind att man inte ens rullade naturligt i nedförsbackarna. ;) Ett svettigt SH'BAM-pass och ett skönt bodybalance pass efteråt. Blandningen av den tunga cyklingen, den statiska benträningen i bodybalance och hålligånget och hoppen i SH'BAM pumpade ut all gnutta energi som jag hade i benen. Jag och min roomie (som körde spinning och core) satt bara och skrattade åt oss själva då vi kom hem, så slut var vi. Och så vaknade jag upp med ett SMS från henne. "OMG JAG HAR INTE TRÄNINGSVÄRK!" Ungefär så kände jag mig också. Förvånad. Klart jag är lite mör, men träningsvärken har inte hittat hit. 
 
Kvällen avslutades med att hjälpa en kompis köpa bord, bära bord, skruva bord, bära bord upp på vinden, bära stolar, skruva stolar och skratta. En sen middag gjorde att jag inte riktigt hann fylla på förrådet av kolhydrater i tid, och hjärnan blev som en fnittrig mosig hög. Att jag dessutom hjälpte min kära vän att göra slut på en vinflaska hjälpte nog till. ;) Black tower. Fan det godaste vita vinet jag druckit. Som saft. 
 
Nåja, den enda aktiviteten som är inplanerad idag är en långis med hunden. Just nu ligger hon under täcket och snarkar. ;) Sötaste. Är så glad att jag har henne, och att jag investerade ett år att ha valp igen. Funderade länge på om jag skulle ta en omplacering denna gång, då universitetet tar mycket tid, men bestämde mig att jag vill ha relationen som man bara får om det är vi två sedan 8 veckor. Det är nog det bästa valet jag tagit. Visst, det har varit stressigt och flängigt och jobbigt, men nu har vi hittat hem. En hund som är det gladaste jag någonsin träffat, som kan vara själv utan problem (SOM vi jobbat med det), kan slöa i några dagar, kan träna lydnad effektivt, kan gå i spårskogen och hänga med överallt. Detta året blir förhoppningsvis lugnare, nu när vi skapat en bra grund att stå på. 
 
Nåja, idag ska jag tillbringa större delen av dagen med att plugga. Planerar ett inlägg om träningsmusik senare idag! Det är ett fenomen som jag tycker är fantastiskt intressant, och tillsammans med mitt musikintresse så kan det ju inte annat än att ge extra krydda till träningen. 
 
Okej, detta inlägg blev en smärre roman, haha!  Undrar om någon orkar läsa detta. Tror inte riktigt min hjärna återhämtat sig efter kolhydratstömningen. ;) Ska hjälpa den på traven med en kopp te och några mackor med västerbottensost på. Har inte druckigt mitt vätskedrivande te på ett par dagar. Kanske är bra att prova på nu då jag känner mig så uppsvälld? I think I will. :)
 
  
 
Detta är alltså teet. Ni ser att innehållet är naturligt och bra. Nästa sommar ska jag torka och göra eget. Jag är löjligt intresserad av örter, så det blir nog jättekul. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0