Vilodag och tankar kring hösten

Ja, som sagt tar jag en vilodag idag. Känns som ett klokt beslut, benen måste få semesteri någon dag. ;)
 
På tal om ben.. Haha, jag har alltid haft extrema benmuskler då jag tränat ungefär 7 ggr/vecka sedan jag var 7 år. Innan dess tränade jag några gånger i veckan. Jag började exempelvis åka slalom själv utan lina då jag var 3 år. Yes, you heard me. 3 år. Konståkning har jag åkt länge länge, och då jag var som bäst hamnade jag på pallen på varenda tävling, och kände mig mer bekväm med att ta mig fram på skridskor än till fots. Detta har alltså resulterat i  extremt starka ben och en väldigt vältränad kropp. Då jag tränade som mest smällde jag i mig en halv familjepizza på myskvällarna bara för att få mig alla kcal jag behövde. ;) Jag har en bild på min garderob, jag i baddräkt då jag var yngre. Alla som ser den skrattar bara, eftersom det ser så sjukt ut med min smala kropp, och de otroliga bemusklerna till. Som två träd typ, haha. Detta är ett komplex som jag har haft väldiga problem med mentalt. Nu har jag kommit över det. Jag har hellre stora benmuskler och är stark än tvärt om. Våga älska dina muskler!
 
Ett av mina mål med träningen är att närma mig den formen jag förut hade. 300 situps + var inga problem, och benpress på 250 kilo var en baggis. Hm, det är en lång väg dit. ;) Men omöjlig ska den väl inte vara?
 
Hur som helst, hösten börjar kika hit. Jag kunde inte vara lyckligare. Hösten har nog alltid varit min favoritårstid. Den är så härligt melankolisk och färgerna är troliga. Den krispiga kyliga klara luften får mig att längta upp till fjällen. Hade verkligen önskat att jag hann med en fjällsvandring nu i höst, men jag tror att skolans ätter stopp tyvärr. Tur att det kommer fler år!
 
Att ta en långpromenad eller jogga i hösten alla fina färger är som godis för mig. Att komma hem till tofflor, filt i soffan och en stor kopp te är grädden på moset. Tända ljus och stjärnskådning nere vid sjön. Rotsaker, hemlagad saftsoppa och myskvällar med mustiga (och nyttiga ;)) grytor och rött vin. Åh vad jag längtar!
 
Ett löfte till mig själv är att tillåta mig att njuta ordentligt av hösten. :) Jag ska även försöka hinna med träningen i samband med skolan. Då min skola är i samma byggnad som gymmet (jag läser om träning och idrott) är det rimligt och smart. Jag går ändå i träningskläder hela dagarna. ;)
 

Kommentarer
Postat av: K

Bra med vilodag - jag hade ju min igår! Det behövdes!!

Jag har också alltid haft stora ben, men är man hockeyspelare så är man liksom. Vad kan man göra åt saken? Mina ben är helt klart mindre nu, men samtidigt så är de "mjuka". Vad är egentligen bäst? Saknar att ha benmuskler, kanske inte så mycket som jag haft, men lite iaf. Nuförtiden får jag typ kramp bara jag spänner benen HAHA!

Däremot håller jag inte med dig angående hösten - hatar regnet och den oberäkneliga kylan. En dag kan det vara fint och en annan skitkallt! Gillar våren när det börjar bli ljusare och sen sommaren såklart. Då behöver man inte ha på sig lika mycket kläder när man är ute och tränar - bara jobbigt!!

Skönt att ha så nära till gymmet, då är man ju bara dålig om man "inte orkar". :P

Svar: Ja, vilodagar är underskattade! Man tränar ju trots allt för att känna sig fräsch, pigg och stark. Dumt att träna sig trött och hängig, eller hur? :)
Ja, eller hur. Det är skridskornas fel. ;) Hehe.. Jag föredrar muskulösa ben framför mjuka ben. Man vill ju ha något att jobba med, lite styrka att trycka med. Men det tog ett tag att jobba mig fram till det synsättet kan jag lova. Haha.

Åh, jag kan vara ute och gå flera timmar i duggregnet och mörkret. SÅ mysigt att jag inte ens vill gå in igen då jag kommer hem. Tankarna verkligen flödar!
Emma Löfgren

2012-08-31 @ 15:45:39
URL: http://Dentuffavagentillbaka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0