Att lyssna på kroppen

Dagen gick ihop trots allt! Och det har varit roligt. :) Elementet funkar, arbetet är snart klart, massagen var kul och jag är hemma i sköna läggan. Den enda frågan som återstår är vad jag sak göra till middag. Kanske svänger jag förbi affären och gör goda fullkornstortilla-pizzor? Enkelt och GOTT. Har det mest hemma, bara en ädelost som också ska köpas för att det ska gå ihop. 
 
Nåja, som ni kanske märkt har träningen snällt fått vika åt sidan den senaste veckan då skolan tar upp så mycket tid. Nog är det klart att jag hade hunnit pressa in träningen om jag verkligen velat, men jag prioriterar inte den just nu. Jag är trött och min kropp skriker "NEJ. SOV." och det är precis vad jag ska göra. Jag tänkte gå till gymmet i går och pratade med mamma i telefon innan. Hon sa "Emma, du låter full. Du sluddrar." varpå jag svarade "Ja, jag är spiknykter men rätt trött". Mamma avslutade med ett "Du, gå och lägg dig. Ditt huvud hänger inte med och skriker därför nej. Du måste vila". Min mamma känner mig så väl. För några år sedan var jag så stressad att hjärtat flippade ur. Var ofta hos doktor med ekg där en period. Idag var första gången på länge jag fick hjärtklappning igen. Lyssnar på kroppen och vilar. Känner man sin egen kropp är det otroligt viktigt att lyssna på den, och inte vara tvärtjurig och köra på fast man behöver en paus. 
 
Alltså, skolan får den mesta av min energi just nu. Det känns bra och fint prioriterat. Lite får man ju ändå svettas med dans, hundpromenader, minst 1 timmes powerwalk per dag, och fysiska tester i skolan. ;)
 
Och förresten! Idag är det torsdag!
TORs dag.
 
 
 
 
Puss på er. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0