Energiladdning, helgen och nörderi

Hej mina vänner! Livet är bra? Här är det det. 
 
Jag och hunden drog på julmarknad med en kompis tidigare under dagen. Det var himla mysigt och vädret var toppen. Bara några minusgrader, mycket snö på marken och ett lätt mjukt snöfall i luften. Perfekt. Och hunden hade skitkul. Lilla hjärtat. ♥
 
Annars känner jag mig fortfarande rätt trött och håglös, men efter ett par timmars rent och skärt NÖRDERI (eller ja, mest har jag väl dregglat över Chris Hemsworth och hans fina muskler) är jag nu pigg och glad! :) Dessutom är biljetter till THE HOBBIT bokade på lördag. Aaaahh, fattar inte att jag ska se filmen om en vecka! Ska parta dynet runt fram tills dess! :D Det ska firas med middag och mys på stan med familjen. Jävlat säkert. Fan så bra. Taggad. Ska se den i 3D och high frame rate. Det bästa is only good enough. 
 
 
Tror att folk har svårt att förstå hur glad jag är för filmen. Tolkiens verk har följt mig under min uppväxt och de betyder otroligt mycket för mig. De kommer alltid göra det. I otaliga år har jag väntat på denna filmen, och nu är det bara en vecka kvar.  E n . . .  V e c k a . Sjukt.
 
 
Nåväl, back to the point... Jag tar denna helgen som en uppladdning av batterier. Har köpt ett gott Yogi Tea med mycket smak av kanel, lite plommon och en sweetie. Har aldrig smakat en sweetie förut, men det ser ut som en grön grape fruit. Jag är hemskt dålig på att äta frukt, men idag var jag jättesugen. Kanske är det ett tecken på vitaminbrist? Det hade inte varit så otroligt faktiskt. Det kanske är därför jag är så trött och dan? 
 
I dag har jag för övrigt glott på otaliga avsnitt av sköna The Addams Family och skrattat mig till tårar åt den för mig nostalgifyllda Rocky Horror Picture Show. En sovande hund i knäet och dagen var gjort. Imorgon blir den en tvåtimmars powerwalk till stan och tillbaka, samt ett tabata-pass! Brukar ni träna tabatainspirerat? Det är sjukt kul! Och jobbigt! :)
 
 
Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0