Godaste tomatsoppan

Gjorde en tomatsoppa igår, helt efter recept taget ur huvudet. Jag har funderat på att slänga ihop en ett tag nu, och igår var jag så trött att jag inte orkade göra något ansträngande. Somnade dessutom vid nio-tio. Behövde det. Mår bra idag. :)
 
Du behöver:
1 liten burk ansjovis
2 klyftor vitlök
1 gul lök
Smör
2 burkar krossade tomater
Vatten
Kryddor/buljong
Sött
Halloumi
 
Gör såhär:
Riv vitlöken och den gula löken. Lägg i smör i en kastrull, och fräs löken i detta. Öppna ansjovisburken och lägg i filéerna. Rör runt och fräs tills ansjovisen upplösts. Låt fräsa till löken är mjuk. I med tomatburkarna och ansjovisspadet! Lite vatten ska i och eventuella kryddor och buljong. Jag hade i lite salt, lite peppar och massa örter. Lite socker, jag använda ljust muscovado, för att bryta syran. Låt puttra ihop tills tomatsoppan känns och smakar bra. Hacka halloumi och häll i soppan. MMMMMM... :)
 
Servera medan soppan är riktigt varm och halloumin är mjuk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0