Kvällens filmtips

...blir en av mina sedan läge favoriter, The Rocky Horror Picture Show. Denn pärla till spelfilm gjordes under 70-talet och baseras på pjäsen The Rocky Horror Show. Den är fantastiskt rolig och framåttänkande, och en riktig klassiker. Alla bör ha sett denna minst en gång.
 
Kort och gott handlar filmen om ett nygift par som, under en stormig natt, tvingas söka skydd och hjälp hos den extremt excentriske Dr. Frank-N-Furter. Dr. Frank-N-Furter är spelad av Tim Curry:
 
 
Vi alla känner igen honom, då han dyker upp på filmduken regelbundet. Då jag i min ungdom såg Rocky Horror vann han min respekt till 100 %. 
 
Dr. Frank-N-Furter:
 
 
 
Dr. Frank-N-Furter har ett stort hus där det är ständig fest, personer som är lika excentriska som honom själv dansar, hoppar och gudvetvad genom huset. Dr. Frank-N-Furter själv har kämpar dock med ett ständigt pågående quest, att tillverka den perfekta blonda muskulösa mannen. Denne man kallas Rocky:
 
 
Ptja, blond och muskulös är han iallafall.
 
Det stackars nygifta paret tvingas tillbringa natten hos Dr. Frank-N-Furter, och de båda hamnar naturligtvis i hans klor, på ett eller annat sätt. 
 
Tillslut flippar hela filmen. Såklart. Underbart. ♥
 
Min favoritlåt i filmen, underbara Sweet Transvestite, och Dr. Frank-N-Furters entré.
 

Alltså, är ni inte fast nu så vet jag inte vad. Jag avslutar med denna bild, för en bild säger väl mer än 1000 ord? Dessutom är filmen så urflippad att jag inte ens närapå kan förklara vad den handlar om. Bättre att slänga upp en bild då? ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0