Rastlös

Jag är rastlös. Så rastlös att jag till och med målade läpparna i brist på annat att göra. ;)
 
Nåja, vad gör jag annars, förutom att vanka av och an i lägenheten med spetsklänning och svarta klackar? Pysslar med mina stackars växter som får alldeles för lite uppmärksamhet, städar, putsar, bränner hemmgjorda rökelser och bläddrar i min fina bok om världens samlade magi. Spännande grejer. Månen har förresten vänt från fullmåne och håller på att bli mindre. Då är det bäst att önska för förminskande händelser, exempelvis att tappa vikt. Så skicka en fin önskan till månen om ni ser den ikväll. I will. :)
 
Jag har verkligen fantastiskt tråkigt och det bara kryper i fingrarna. Om det inte var så sent hade jag dragit till gymmet. Kanske man ska göra iallafall? Synd att jag har tester imorgon och inte får träna ett dygn innan.
 
Förövrigt var jag duktig och tog en macka istället för fika på adventsmyset idag. Inte någon big achievement kanske, då jag alltid hellre äter mat än sött. ;)
 
SÅ i min brist på annat tänkte jag presentera det bandet som fick mig att verkligen bli fast i metal. Som alla vet finns det olika sorters metal, jag föredrar melodisk och framförallt symphonic metal i olika former. Lite mjukare och väldigt melodiös metal. Det bandet som fick mig att verkligen bli hocked var Nightwish, och specifikt denna låt:
 
Dead to the world
 
Hörde en prewiew av den innan skivan hade släppts (för typ 11 år sedan), och blev helt såld. Förbokade skivan på studs och var dökär. Innan hade jag lyssnat på Alice Cooper och liknande. Det är rätt kul att just denna låt fick mig att fastna för bandet, då de flesta andra av de äldre låtarna har en helt annan stil. Hihi... ^^
 
Jag lyssnar fortfarande på Nightwish, men de äldre låterna som gjordes under 90-talet, och i början av 2000. De gamla favoriterna hänger kvar, även om bandet nu producerar musik som jag personligen inte alls gillar.
 
Nej nu har jag tramsat klart, promenaddags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0