Tankar om julmat och det nya året

Sitter i fina hemmet i fina Luleå med fina hunden som tultar runt och en syster som är hemma fran tockholm. Kan det bli bättre? :) Snart ska vi ut på knökfulla stan och handla de sista julisarna, sedan blir det mathandling på ICA och fonduelagning. Ikväll blir det kaffe hos papi och hans tjej, för att avslutas med bio. The Hobbit. Igen. Med systern. ♥ Kommer bli epic. 
 
Jag satt och funderade för mig själv... Hur känner jag egentligen inför detta med julmat och julgodis, inget gym och pisskallt ute...? Det känns faktiskt helt okej. På julen ska man bara vara och njuta. Kommer lägga på mig några kilon igen, men det gör inget. Jag har ändå lyckats så bra under hösten. Nästa "termin" kör jag slutspurten och fixar biffen. Når mitt mål. Inga tvivel. ♥ Ska lägga upp en sjuhelsickes plan och peppa mig själv något djävulskt. Då har jag något vettigt att göra i solstolen. ;) Här ska kilona försvinna och musklerna spännas!
 
Jag vet att jag kommer lyckas. Det finns liksom inget val. Nu de senaste veckorna har jag stannat upp i viktnedgången på grund av mycket jobbigt och hemska sjukdomar runt omkring mig, vilket jag valt att inte skriva om här i bloggen. Det har varit fruktansvärt jobbigt och jag har tillåtit mig att ta en paus i livet, om man kan uttrycka det så. Men nu känner jag styrkan återvända! Jag är piggare och gladare. Idag var nog första gången jag verkligen skratat högt på länge. Det behövdes. 
 
Så jag ser endast en ljus framtid med träning, styrka (både fysiskt och mentalt) och många skratt. :)
 
En grym kvinna! Även om hon nu är tecknad. ;) En av e serier som jag växte upp med, tack var det min grymma mamma. Detta lärde mig att man kan vara stark, ödmjuk, snäll, känslomässig och ha en jäkla självrespekt! Det ena behöver inte utesluta det andra.
 
 
Puss på er, och ha en bra jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0