Äntligen!

Äntligen så visade vågen den där siffran jag väntat på så länge. Jag har legat still på 76-78 kg flera veckor (jag pendlar MYCKET i vikt rent naturligt), men idag stod vågen på.... 75 kg! Tjoho! Det känns som att jag behövde ta mig över det där farthindret för att kunna fortsätta min resa. Nu har jag gått ner 9 kg totalt sedan i augusti. När jag tänker på det så känns det fantastiskt. Jag har väl fortfarande målet att nå 70 kilo innan jul, men det känns väldigt väldigt långt borta just nu. Men skam den som ger sig, eller?
 
Ett av problemen är väl att jag har så fruktansvärt mycket att göra i skolan så jag knappt hinner träna alls. Jag måste, och vill, prioritera hunden så mycket jag kan, så då kombinerar jag hundens motion med min. Det betyder att det blir många promenader och lite hardcore-träning. Men snart är jag klar med skolan iallafall.
 
Hur som helst, då jag inte kan spendera jättemycket tid på gymmet så måste jag tänka över maten extra extra mycket. Jag ska till min finaste vän nu i eftermiddag och prata igenom mat med henne. Behöver inspiration och hon är i samma sits som jag, båda har stannat av lite i viktnedgången. Så vi behöver pepp och lägga om våran plan, båda två!
 
För min egen del vet jag att det enda som fungerar någorlunda är att faktiskt äta fettsnålt och med långsamma kolhydrater (förutom direkt efter träning, men då det mest blir promenader nu så spelar det ju mindre roll), så jag kommer väl hålla mig till det. Men jag behöver inspiration och nya recept! Just nu känns det som att jag ätar samma sak hela tiden, och det stör mig. Jag älskar matlagning, och detta ska ju inte begränsa mig, särskilt inte då den mesta maten jag lagar egentligen ÄR nyttig redan. Så jag behöver ett rejält nyttighetssnack i eftermiddag! :)
 
Min motion fram till jul kommer vara följande:
  • 80 minuters promenad per dag, skolan och tillbaka
  • 60-120 minuters promenad per dag med hunden
  • Dans på måndagar
  • Ströträning på gymmet
Då får jag iallafall ca 2,5 timmars promenad per dag, och det funkar ju faktiskt, även om jag hellre skulle lyfta skrot på gymmet. Om jag bara promenerar så håller jag mig dessutom i intensitetszon A1, vilket betyder jag jag går mest på fettförbränning, så... Ja... Får försöka se det positiva i det hela, haha. ;)
 
Har ni några killer recept som är fettsnåla med långsamma kolhydrater?

Kommentarer
Postat av: alexandra

fan vad kul, grattis :) bra kämpat.

Svar: Tack! <3
Emma Löfgren

2012-11-18 @ 14:13:15
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Linda

Grattis Grattis Grattis! Hoppas och tror att du kan nå det till jul :) Maten är ju den största delen så om du inte fuskar när du inte tränar så borde du ändå gå ner! :) kram

Svar: Tack!Ja, jag hoppas det! :D Tjoho!
Emma Löfgren

2012-11-20 @ 09:19:45
URL: http://losingitnow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0