Knäkontroll på schemat!

Hemma från skolan, pigg och glad! Ikväll drar jag till stan och dansar modern, fram tills dess har jag lite fritid på händerna. Vad göra med den? Månadshandla? Skriva matlista? Lyssna på skön musik och ha det trevlig med en bok? Plugga? Nörda serier? Svåra val.
 
Idag har vi testat knäkontroll. Riktigt kul! Jag kunde näääästan göra en fullt djup enbensbenböj! Jag tog liiite hjälp av en låda på vägen upp, annars satt den där. (Har till och med bevis! På film! Hojta om någon vill se!) Fan så kul, det har jag inte kunnat göra sedan jag åkte konståkning. 
 
Anyways, det blev övningar som höftlyft, plankor, utfall, hitlers hund och benböj i olika former. Det kändes bra och faktiskt så kändes det även starkt. :) Men lite trött och mör är jag allt i benen och röven, efter alla försök till ett djupt benböj på ett ben. ;)
 
Det här är alltså en enbensbenböj:
 
 
 Yeah, inte alls tungt. Klarar ni det? Det kanske ska vara en utmaning, att fixa en sådan innan jul? Innan sommarn? Någon som är på? ;)
 
Själv blev jag sjukt taggad att träna benstyrka nu! Eller marklyft! Saknar skivstängerna!
 
Vad har jag gjort annars idag? Jag provade mina rökelsekoner med fokus på lugn och renande. Kul, de fungerade superbra!! Hur gjorde jag dessa då? Odlade de örter jag ville ha (salvia och lavendel), skördade, torkade och mortlade bladen. I med lite lite vatten till det är en kompakt massa. Klickade ut på ett bakplåtspapper och pressade ihop hårt till små koner som fick torka ett dygn. Lång process? Maybe, men kul som fan. :) Lite kuriosa om mig alltså, jag pysslar mycket med örter etc, en del av mitt natur-nörderi. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0