Lördagsfrukost, bananplättar

Såg att en gammal klasskompis till mig gjort bananplättar till frukost. Vilken slump, för det har jag också gjort. :) Supergoda, fast efter helt annorlunda recept. Jag kör det enklast möjliga i form av:
  • 1 banan
  • 1 ägg
Mosa bananen helt och rör ihop med ägget. Stek små plättar i stekpanna, gärna i någon god olja typ... idk kokos! Själv har ingen kokosolja så det får bli vanlig hederlig raps eller smör. :)
 
Hur som helst, sjukligt goda små plättar som smakar BANAN. Det är lätt att få till en fin stekyta och de håller ihop bra. Jag vet att det finns mängder av olika recept på bananplättar men det är detta jag fastnat för, inget mjöl eller tillsatt socker, och galet lätt att göra. 
 
  
 
Vad brukarni använda för recept då ni gör bananplättar? Och vad brukar ni ha för tillbehör? Jag äääääääääälskar vispgrädde med hallon sylt då man ska lyxa till det, hehe. ;) Men till frukost och vid nyttigare alternativ brukar jag rocka kesella vanilj eller liknande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0