Nytt i kylskåpet

Ja, jag har alltså skrivit biomekaniktentan idag. På något vis kändes det ändå bra. Jag är rätt säker på att jag klarade den, och vågar till och med hoppas på högsta betyg. J Det var en fråga jag inte svarade på alls, men den var bara värd 1 poäng. Så har jag tur kan det bli ett fint betyg, annars blir jag helt okej nöjd med att bara klara av den också.

Direkt efter drog jag till ICA Maxi och handlade med en klasskompis. Riktigt jävla bra, nu har jag nyttig och bra mat för flera veckor framåt! Ska pussla ihop en matlista nu. Jag har ju liksom tid för det då tentan är borta. J

Riktigt mycket fick följa med hem. Det var torkad frukt, nötter, goda ostar, grönsaker, rotsaker, rötter etc. Jag har precis tillagat eget jordnötssmör bland annat! Gott i smoothies bland annat. 

Några av favoriterna och de mest spännande sakerna jag fick med mig hem var svartrot som jag aldrig tidigare ätit (någon som vet hur det ska tillagas?), en brieost med roquefort och portvin i, Yogi Tea-téet som jag ska prova alldeles nu, torkade tranbär, samt en burk riktigt (förhoppningsvis) god pesto. :) Så himla himla gott! Jag vill bara prova allt på en enda gång, hihi.

I veckan har jag alltså inplanerat att prova svartrot, göra ett fett lass kålsallad, laga min goda bönsallad, äta omeletter och bara mysa med gott te framför ett skrivprogram i datorn. Denna månad är nämligen NaNoWriMo, vilket innebär att alla som vill får delta i utmaningen att skriva 50 000 ord på en månad! Hemskt roligt och en återkommande tradition hemma hos mig. I år skriver jag uppföljaren på fjolårets roman (eller roman vet jag inte om jag ska kalla den, det är ett äventyrs-scifi-drama-skräck-thriller-religious-mix). Spännande. Jag kommer därför häcka framför datorn extra mycket, och detta ska varvas med träning och god nyttig mat! Pepp! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0