Styrketest

Ja, jag är lite mör i benen idag. Vi har en kurs som heter testmetodik, vilket innebär att vi får gå igenom en jäkla massa tester, allt från rörlighet, kondition, laktat, styrka, knäkontroll etc. Igår var det biodex som stod på schemat. Det är en maskin som rör sig i en konstant hastighet, varpå du själv lägger på så stor belastning du kan. Du ska alltså ta i som FAN i exempelvis knäflextion och knäextension. Det var vad vi gjorde igår. JÄVLAR var utpumpad man blev i benen.
 
Nåja, jag fick rätt bra resultat, inte för svaga hamstrings, stark och inte så stora skillnader mellan benen. Hela mitt högra ben var lite svagare än det vänstra, men det var bara den högra hamstrings som egentligen var en sådan pass skillnad att jag kan tänka på det då jag tränar. Tror det har att göra med att jag var vänsterhoppare då jag åkte konståkning.
 
Anyways, det var kul att pröva på! Och att ha facit på att några av benmusklerna fanns kvar iallafall... ;)
 
Har ni gjort några tester för att kika på er aktuella träningsstatus? Eller kanske en DXA för att kika på kroppssammansättning? Skulle ni VILJA göra några fystester? Själv levar jag gärna i lycklig ovisshet tills jag känner mig mer upptränad efter skadorna, hihi!

Kommentarer
Postat av: Chiedza

Har inte gjort några tester och lever nog, precis som du, i lycklig ovisshet tills jag känner att jag är i riktigt bra form och vill få det bekräftat, haha.. Du har förresten en grym blogg som är kul att läsa och få inspiration ifrån!

Svar: Haha, ja, eller hur? Så slipper man gå ner sig totalt och inse hur otränad man har blivit. Nej, jag brukar intala mig att musklerna finns kvar, de är bara dolda av lite fluff liksom. De få tester jag gjort, ex. styrkeprofil i bicepscurl, har ju visat att jag faktiskt lyckats behålla en stor del av mina muskler trots den långa långa vilan pga skada. Men jag orkar inte göra 300+ situps idag, som jag gjorde utan problem för några år sedan. Så även om jag är tränad är jag inte tillräckligt tränad för att jag ska vilja betala pengar för att få reda på det. ;) Har ändå så pass bra kroppsuppfattning att jag vet ganska väl var jag är idag. Det är iallafall vad jag intalar mig själv. ;)
Tack, vad söt du är! Du hade en hemskt trevlig blogg du med, ska följa dig. Du verkar ha ett fint tankesätt. Jag är också PRO STARK och skiter egentligen i om jag är smal eller inte. Den främsta anledningen till att jag vill tappa några kilo är för att det blir mindre belastning för min skadade höft att bära runt på. :)

Kram!
Emma Löfgren

2012-11-24 @ 19:24:20
URL: http://hardasamotherfucker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0