Trött, sliten och glad

Hemkommen från dansen i stan. Det är bland det roligaste jag gör, så fantastiskt givande och uppiggande. Eller ja, uppiggande för själen iallafall. Just nu är jag så TRÖTT i kroppen efter dagens bravader. Här nedan följer en fin och pedagogisk översikt över all ordentlig fysisk aktivitet jag genomfört under dagen. Räknar naturligtvis inte med vardagssaker som "gå till affären" och dylikt. 
 
  • 60 minuters promenad till och från skolan
  • 120 minuters knäkontroll, dvs bål, ben och rövstyrka
  • Åstrandstest på cykelergometer
  • 60 minuters promenad till stan
  • 90 minuters modern dans
Totalt har jag alltså varit aktiv i över 5,5 timmar idag. Godkänt?  
 
Pust! Hade träningsvärk i låren redan innan jag kom fram till dansen, efter alla jäkla enbensbenböj. ;) Skön känsla. Och dansen kryddade på träningsvärken kan jag lova, så jag funderar i mitt stilla sinne på om jag kommer kunna gå alls imorgon? Hihi. Tur att träningsvärk är en skön värk. ♥
 
Jag har ätit alldeles för dåligt idag. Kaffe, mackor, kaffe igen, samt pepparkakor med ädelost var allt jag fick i mig under dagen och innan dansen. Stannade på ICA efteråt, då jag hoppade av bussen precis innan affären stängde, och köpte ett par kycklingklubbor som jag precis har pressat. Fint liksom! Som nödlösning fick en liten chokladmjölk stå för de snabba kolhydraterna direkt efter. Toppen!
 
Vill ni ha ett tips på en superbra efterträningdryck? 2,5 dl lättmjölk + 2,5 dl blåbärssoppa! Blanda ihop och drick! Jävla gott, och ett ultimat återhämtningsmål med just the right mängd kolhydrater och protein. Rekomenderas hellre än ex. gainomax alla gånger. 
 
Puss på er! ♥

Kommentarer
Postat av: emma-isabella

Oj oj oj vad du tränar. Sjuktbra gjort :)
Hejja hejja.. kram och pepp

Svar: Haha tack! Det var helt ofrivilligt att träna så mycket under en dag. ;) Då testen i skolan är i inlärningssyfte är man med även om man ska träna mer under dagen. Men sjukt kul var det!
Den sjukaste träningsdagen jag gjort var jag på gymmet hela dagen. Först bodypump, sedan bodycombat, sedan bodybalance. Vila, sedan bodypump med klassen, sedan aerobic med klassen och sist ett corepass med klassen. Jävlar var trött jag var efter! Det rekomenderar jag ingen.
Emma Löfgren

2012-11-28 @ 00:36:50
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0