Dagens snacks!

Lördagskvällens snacks är nu förberedda och inkörda i ugnen. Små färska rödbetor i ugn, oskalade och på en bädd av salt. Sjuhuhuuuuukt gott. Rödbetor är bland det godaste jag vet, och då de görs i ugn.... mmmhm! De ska bakas riktigt länge, flera timmar, tills de krympt ihop och fått en såndär otroligt koncentrerad smak. Skalen får göra vara på i ugnen, så att smakerna inte försvinner ut. 
 
Serveras skalade som de är med lite olivolja och salt.
 
Vad äter ni till middag ikväll? Själv äter jag ingenting alls nästan, då mitt skafferi fortfarande ekar tomt. Jag lever på typ gröt, couscous, köttbullar och flingor, haha. :) Förhoppningsvis åker jag hem till sköna Luleå på onsdag kväll och är borta en och en halv vecka. Det känns onödigt att handla massa mat då jag egentligen har så att jag klarar mig. Dessutom har jag gjort en stor sats köttsoppa (blev sjukt gott) som jag betat av under veckan. Fantastiskt gott! Och jag har kvar massa rotsaker som ska ätas upp innan jag åker. Hej massiva (ofrivilliga) kolhydratsladdning! Men är man fattig student (som fokuserar på dyra dansklasser, tatueringar och datorer) så är man!
Så förutom rödbetorna ikväll blir det nog en stekt hamburgare med coleslaw. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0