Måndag, invägning och allmänna tankar

Ja, jag har nått mina 76 kilo. :) Det är totalt 8 kilo sedan i somras. Det är ganska mycket egentligen. Mamma och systser sa att det syntes att jag gått ner i vikt nu då jag träffade dem. Det sa även granntanten. Och det är innan jag sagt att jag försöker/har gjort det. Så det känns väl bra faktiskt. 
 
Men ja, jag har fortfarande massa kvar att gå ner. Dessa 10 grymma veckor flyger iväg. Jag har tappat 2,5 kg på ganska många veckor. Inte bra alls. Men jag ska väl vara glad för att det går neråt alls, eller hur? ;) Vad som stör mig mest är att jag inte kunnat träna som jag vill. MEN alltså, nya målet är 70 kilo till jul. Det är exakt 9 veckor bort. DET ska jag ju fixa, inget snack om saken. Jag ska kämpa stenhårt. Nu eller aldrig liksom. Jag brukar tänka att det är bäst att ta tag i skiten nu, innan man blir äldre. Det blir så mycket svårare då. ;)
 
Hur ska jag göra detta då? Ja, det är väl den stora frågan. Efter flera veckor av laborerande för att hitta vad som fungerar för MIN kropp har jag kommit fram till vad jag trodde från början. Långsamma kolhydrater och rätt fettsnålt. That's the key for me liksom, hur funkar ni bäst? 
Skulle jag äta LCHF skulle jag inte kunna träna och känna mig fett uppsvälld och inte tappa ett endaste kg. Min kropp är så himla van att bara sno åt sig allt den får och spara i reserver, sedan mina dagar som jävligt vältränad och träningsfreak nummer 1. Men nog ska jag hitta dit igen. Har aldrig lämnat det stället mentalt, bara skador och skit som ställt sig i vägen. Just a couple of bumps on the road, so to speak...
 
Eh ja, vars var jag? Jo, jag kommer även veckohandla för en viss budget varje månad. Då den handlingen är klar blir det inga mer besök på affären. Done and done. Det betyder att jag kommer få väldigt många mindre chanser att handla onödig mat som jag ändå kommer få kasta bort. 
 
Jag ska laga GOD och nyttig mat för att inte tappa suget, träna så ofta jag kan och inspirera mig med bloggar och medmänniskor i samma sits. 
 
Jag ska ta tid varje dag till att bara MYSA med mig själv, en bok och en kopp te. Jag ska sova tidigt och gå upp tidigt. En morgonpromenad varje dag? 
 
 
Peppar mig själv med bilder från ett av de bästa ställena i världen. Stugan vid havet. :) Snart är vintern här. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0