Allmänt + recept

Tänkte börja slänga upp receptet på coleslawn som jag ska göra till middagen ikväll. Till det blir det en skiva marinerat kött. Mm, kommer bli sjukligt gott. 
 
Detta receptet är ett GIrecept, men jag kommer använda en del lightprodukter istället för de riktigt feta. Receptet är dessutom för 4 portioner, så jag kommer att dela det på 2, så det räcker nu till middag, och sedan till lunch. :)
 
Coleslaw, 4 port. 
Du behöver:
8 dl vitkål
1 rödlök
½ dl majonnäs (mager 32,5%)
3 tsk fransk senap
1 dl creme fraiche (mager 13%)
 
Gör såhär:
Finstrimla vitkål och rödlök. Blanda ihop alla ingredienser och låt stå i kylskåpet ett tag, gärna 1-2 timmar. Smaksätt med salt och peppar om du vill, jag brukar inte göra det, tycker inte riktigt att det behövs.
 
Kcal:
Strax under 150 kcal/portion! 
 
Mm, låter hur gott som helst, kan knappt vänta. ;)
 
Hunden har inte gått upp än, hon ligger fortfarande under täcket och snarkar, haha. Ska passa på att röja lite i lägenheten, får besök imorgon nämligen. :) Och jag känner spontant att jag vill ha en nystädad lägenhet då, hehe. Ska dra med hunden ut på en långprommis innan dagens föreläsningar sätter igång. Det är nästan konstigt fint väder ute, så man får väl passa på!
 
Tatueringen mår bra. Den klarade natten utan större problem. Har tagit bort plasten nu så den får luftas ordentligt. :)
 
 
Två långpromenader står på schem idag, rent träningsmässigt. Kött och Coleslaw till middag, och lunch har jag inte riktigt tänkt på. Ska nog steka upp en schnitzel innan jag beger mig till skolan. :) Tomatsallad med fetaost till det. Mhm! Ungefär 325 kcal, så det går bra ihop med min dagliga planering och uppdelning av kcal. 
 
Det blev visst mycket matsnack nu, men vad tusan. Det är ju mysigt. :)
 
Pepp och kram! Härlig torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0