De 10 grymmaste veckorna någonsin!

Imorgon smäller det. 10 grymma veckor. Fy FAN vad peppad jag är. Jag är helt inställd på att det kommer bli galet jävla tungt. Men det är 10 veckor, och shit vad kul det ska bli. Jag kommer alldeles säkert klottra här i oändlighet, bara för att hålla mig extra peppad. Allt som intas och tränas kommer att nedtecknas här, bara för att hålla koll. 
 
Hur ska vi göra detta då?
 
Först och främst lades mål upp. För min egen del är det främsta målet att hitta goda vanor och tappa vikt. Muskler bygger jag så lätt, så det är ett sekundärt mål. Det främsta är alltså vikten. Det ska bort fett. Helt av allt hade jag velat tappa 1 kg i veckan, alltså 10 totalt. Men jag VET att jag kommer nå en plattå, så jag har satt målet på 8 kilo. Då har jag en månad på mig att tappa de sista två till jul, vilket känns rimligt. Tappar jag mer så är det en bonus, och tappar jag mindre så har jag ändå kämpat som fan. Förhoppningsvis. ;)
 
Jag kommer under denna perioden fokusera både på träning och kost. Jag har gärna ätit ca 1500 kcal/dag. Inget jag skulle göra forever, men under en kortare period känns det helt ok. Jag vill köra fem träningspass i veckan, och två vilodagar. Träningarna kommer anpassas efter dagsform. 
 
Jag kommer inte äta enligt någon särskild diet, utan bara äta med ett klokt huvud och dra ner på fett och snabba kolhydrater. Jag kommer lyssna på kroppen. 
 
Varje söndag kommer veckan utvärderas, även här i bloggen. Varje måndag blir det invägning, mätning och protokollförning. Jag kommer mäta överarm, bröst, midja, mage, höfter, högst upp på låret, mitten på låret och vaderna. Hellst av allt hade jag velat minska 20 cm över hela kroppen. Hade varit härligt. 
 
Jag har inte bestämt om jag ska ta bilder varje måndag/två gånger i månaden än. Kanske. Vad tycker ni?
 
Ett annat mål jag har är att rehabilitera skuldran ordentligt.
 
Jag kommer under denna perioden äta fem mål per dag. En lunch/middag kan exempelvis vara:
Kålsallad med kyckling
Pestopakad lax med blomkålspuré
Rödbetssallad med fänkål, ädelost och lufttorkad skinka
Köttfärsbiffar med broccoli
 
Träningsfokus under denna period kommer vara att bränna fett. Konsition, uthållighet och muskelkondition. Kommer inte att spendera jättemycket tid på rent gymmande, särskilt inte innan skuldran är bra så jag får lyfta mina älskade vikter igen. 
 
Nå, vad tycks? Är någon med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0