Djupa tankar

Förut brukade jag se måndagar som en omstart, men jag tror att det tänket kan slå tillbaka negativt om man har otur. Om man börjar på nytt hela tiden så gör det inte så mycket att allt faller samman, man kan lika gärna fortsätta äta skit, man börjar ju ändå om på måndag. Jag ser måndagar som en fortsättning, en ny etapp! En steg avklarat. Inte en omstart. Aldrig en omstart. Förstår ni hur jag menar?
 
Och nu då vi ändå pratar om "tänk", hur konstigt är inte tänket med fusk? Jag nämnde ju fuskdagar i det förra inlägget och jag känner att jag vill förtydliga detta. Med fusk menar jag inte att ta en fika, några bitar choklad och en god kaffedrink. Jag menar fusk för mig, alltså råka hoppa över någon måltid etc. Jag tycker absolut att man ska ha trevlig och fika gott då och då, i lagoma mängder. Och gott behöver ju faktiskt inte vara onyttigt. Dessutom är en kanelbulla ingen fara. Den riktiga faran är tänket "åh nu har jag redan ätit onyttigt, nu är dagen ändå förstörd", och så äter man onyttigt hela dagen. DET ska man passa sig för. Att unna sig något gott då och då är inte negativt. Det är nyttigt för själen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0