Får man gnälla?

Skitsamma, jag tänker gnälla iallafall.
 
Har smått med feber och världens nackspärr. Ikväll har jag dans vilket jag inte tänker missa för all krasslighet i världen. Jag tänker absolut vara där och liksom låssasdansa i bakgrunden, bara för att nöta movsen. Finns liksom ingen chans att jag inte går på dansen då jag betalat multum för det.
 
MEN, nu till själva problemet (dansen är alltså inte problemet), hur fasiken ska jag ta mig dit? Jag är aspank då pengarna kommer imorgon, och pengarna på telefonen är slut även dem. För att ta bussen måste jag betala med sms-biljett, vilket alltså inte fungerar. För att ta bilen måste jag tanka, vilket inte heller fungerar då pengarna är el losto. Cykla då? Ja, vilken bra idé! Om jag inte hade haft punka. 
 
Jag kan gå, givetsvis. Jag brukar gå. Tar bara en och en halv timme. Tre timmars promenad och en och en halv timmes dans med feber och nackspärr. Känns inte jätteroligt faktiskt. Rent spontant. Men har jag något val? Icket. Eller jo, naturligtvis har jag det, jag kan vara hemma och vila och sova. Meneeeeeeeeee.. Ja. Vi vet ju alla att det inte lär ske. :)
 
Slutsats: Painkillers och promenadkängorna på alltså. 
 
OH ZEH DRAMA IN MY LIFE.
 
Haha, rolig historia (egentligen not so fun):
På massagen idag låg alla halvnakna i bara underkläder (lite handdukar och trams), tjejer som killar. Två småkillar (första året på universitetet) slängde upp dörren på vid gavel. Det tog några sekunder för dem att inse att de faktiskt gått fel, och stod mitt i ett hav av avklädda inoljade okända människor som taffsade på varandra. 
 
Deras reaktion:
 
Våran reaktion:
 
Deras reaktion:
 
Sedan sprang dem.

Kommentarer
Postat av: K

Hoppas att nacken ska bli bättre snart...
Men massage är inte heller det bästa när man är sjuk!!

Du kommer bara bli ännu sjukare nu, men förstår att du inte vill missa dansen - sånt är ju så kul! Krya på dig!

Svar: Nej, jag blev naturligtvis inte masserad, utan masserade bara. Någon spärr har jag ändå. ;) Visste att om jag skulle fått massage skulle jag haft jättemycket feber dagen efter.
Idag har nackspärret gett med sig lite. Känner av halsen men annars mår jag ok. :)
Emma Löfgren

2012-09-24 @ 22:29:06
URL: http://Dentuffavagentillbaka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0