Min duktiga hund!

Min hund är en väldigt väldigt glad hund. Hon älskar allt som rör sig till den grad att hon blir helt galet lycklig då det kommer främmande. Hon har lite svårt att kontrollera sin gläde och kryper nästan ur skinnet. Jag har tränat sedan dag 1 att hon ska ta det lugnt då det kommer främmande, men idag är första gången det ÄNTLIGEN lyckats helt ok. Hon var väldigt uppe i varv i början, men lyssnade på kommando och sprang inte fram till gästerna. Då hon någon gång studtsade fram gick hon iväg på kommando. 
 
Hon var riktigt glad i början, men uppförde sig. Ganska snart lugnade hon sig och lullade på i sin egen värld. Någon gång ställde hon sig mot gästernas stolar, men gick ner genast på kommando. Det var näst intill exemplariskt. WOW, vilken känsla. Jag är så himla stolt över henne, och STOLT över att vår träning gett lite resultat. 
 
I vanliga fall hade hon burnat runt i hela lägenheten, hoppat som en galning, våldspussat, bustuggat på händer, skällit etc. Då jag naturligtvis inte tillåter det brukar jag få styra upp henne med att helt enkelt plocka upp henne i famnen för att hon ska få lugna ner sig, men idag gick hon helt lös hela tiden. 
 
Känns jättebra att hon faktiskt kunde tygla sin glädje. Yey. Ville bara dela med mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0