Veckans mat + handlingslista

Okej, dags att planera upp veckans mat! Ska handla senare idag, så det känns lika bra att slänga upp handlingslistan här. Dels håller jag mig till den bättre, och dels kan det eventuellt inspirera någon av er där ute. :)
 
Idag ska jag bjuda några tjejer på mat, det blir kycklinggratäng på lågkalorigrädde och lite ädelost. Stekt zucchini till det, och en tomat och gurksallad. 
 
Måndag: 
  • Lunch: Kyckling från söndagsmiddagen
  • Middag: Lax med färskosttäcke och pestosallad
 
Tisdag:
  • Lunch: Lax från måndagen
  • Middag: Schnitzel och blomkålspuré
 
Onsdag:
  • Lunch: Schnitzel från tisdagen
  • Middag: Kött med coleslaw (GI-recept) och pesto
 
Torsdag:
  • Lunch: Kött från onsdagens middag
  • Middag: ??
 
Fredag:
  • Lunch: kött från onsdagens middag
  • Middag: Födelsedagsfrest! Africanamiddag med tjejerna! Inhandlas på fredag
 
Lördag:
  • Lunch: Omelett?? beroende på hur jag mår. ;)
  • Middag: Eventuellt sushi
 
Söndag:
  • Lunch: Eventuell överbliven matlåda
  • Middag: Laxceviche, inhandlas på söndag
 
Frukostar:
  • Knäckebröd med färskost (light), kaffe och juice som är bra för magen
  • Rågbröd med ruccola och brie, kaffe och juice
  • Havregrynsgröt med kanel och äpple/äppelmos osötad, kaffe och juice
  • Lightyoghurt med müsli, kaffe och juice
 
Mellanmål:
  • Frukt
  • Ägg + fetaost + broccoli
  • Knäckebröd
  • Nötter + torkad frukt
  • Några mandlar + frukt/keso
  • Apelsinsallad
  • Kålsallad
 
Snacks:
  • Dippa gruka
  • Kålsallad (hehe)
  • ??
 
Handlingslista:
  • 1 grillad kyckling
  • Lågkcalgrädde
  • Ädelsost
  • Zucchini
  • Tomat
  • Gurka
  • Blomkål
  • Lättmjölk
  • Kött
  • Vitkål
  • Creme Fraiche
  • Majonäs
  • Ägg
  • Fetaost
  • Juice
  • Yoghurt
  • Frukt
  • Torkad frukt
  • Nötter
  • Dipp
 
Som ni kan uttyda från min handlingslista har jag alltså redan en hel del saker hemma. Jag har dock rätt svårt med inspiration för mellanmål och eventuella snacks. OCH frukostar. Kom mer än gärna med förslag! Tråkigt nog är jag inget big fan av varken keso eller kvarg. Annars är ju det fantastiskt bra. 
 
Vill ni ha recept på någonting så kommentera bara så slänger jag upp det. :)
 
Som ni ser käkar jag mest kolhydrater på frukosten. Tycker det känns bäst att placera det så. Hur gör ni?
 
Jag har fortfarande någon lucka att fylla, men kan nog gräva fram något ur frysen för torsdagens middag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0