Ang. träningen: tillbaka till mig själv

Ja, alltså, detta funkar inte. Allt detta "gå ner i vikt"-tänket skapar bara ångest och negativa känslor. Jag är inte sådan och vill inte bli sådan heller. Så nu slopar jag allt vad vågen heter, och kommer inte väga mig igen förrän till hösten. Jag ska istället fokusera på träningen, alltså det som är kul! Mina mål kommer vara att öka stabiliteten och balansen i kroppen, rehabba, få en muskeltilväxt men framför allt öka uthålligheten och den aeroba kapaciteten som är min akilleshäl. Allt annat har jag bra koll på, jag är stark och bygger muskler otroligt lätt. Det är alltså det aeroba som måste koncentreras på ett tag. Mitt mål är, och har alltid varit, att få en så stark, uthållig och funktionell kropp som möjligt så att jag kan göra det jag vill. Tyvärr har skador satt upp stora farthinder, men jag börjar hitta mig själv igen och känner att jag rattat upp allt och är tillbaka på banan. Att gå efter vågen då man tränar är både missvisande och skapar negativa känslor. Den skippas alltså i fortsättningen. Jag hoppas att ni följer med här i alla fall då jag kommer fortsätta skriva om kost och träning som vanligt, och mitt övriga liv och tankar också givetvis. 
 
Jag kommer börja med två uthållighetspass i veckan, samt två stabiliserande styrkepass (även rehab) med kroppsvikt, hopp, balans etc. Varje pass kommer jag lägga upp efter en långsiktig plan för utveckling och framsteg som jag sitter och pillar med just nu. Kosten ska jag fortsätta laborera med och hitta vad jag trivs bäst med (min kropp är extremt känslig för vad jag äter) och vad kroppen trivs bra på i samband med träning. Uppdaterar er i samband med att mina tankar reder ut sig. ;)
 
Jag ska ta förebild nu i kväll (får se om det kommer upp här, troligtvis inte då det är helt för min egen skull) och sedan en bild varje månad för att se förändringar. Att bara SE på en människa säger ofta (om inte alltid) mer än att blindglo på en siffra på en våg. Vill man kan man använda måttband, men jag tror att jag slopar det med faktiskt. Nu är det prestation, träningsresultat och känslan som är vägvisare. 
 
Jag var tvungen att ge mig själv en mental örfil för att skärpa mig, för att hitta tillbaka till mig själv, och inte gräva ner i mig i ett träsk av ångest och krav. Det blir bara så fel. Nu börjar jag om, och gör rätt, med en tydlig plan som är extremt genomarbetad och som STÄRKER. Heja mig! :)
 
 
 
 
 
 

Original Video - More videos at TinyPic
  

Original Video - More videos at TinyPic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0