Godaste mellanmålet?

Alltså. Jag ska börja med att säga att jag HATAR keso. Eller ja, fram tills igår. ;) 
 
Hatar var visserligen ett starkt ord, ogillat stämmer nog in bättre. Jag har kunnat äta lite keso på en skinkmacka, men det har inte varit mitt förstahandsval. Det har en konstig smak och en konstig form. Jag är förövrigt världens mest okräsna människa och älskar det mesta, men keso har aldrig fallit mig i smaken.
 
Igår köpte jag dock hem en keso med smak av paprika. Jag har aldrig ätit smaksatt keso förut, och kände att jag kunde ge det en chans. F A N vad gott det var? Hur har jag kunnat missa detta? Keso har liksom sagt hej, slagit sig ner i mitt matliv och bestämt sig för att stanna. I don´t blame it, though. Who wouldn´t wanna stay here, liksom. :D
 
 
Jag hackade körsbärstomater och slängde ner dem i en skål. Ett par skivor rökt kalkon fick följa med i småbitar. En gnutta hackad rödlök sällskapade och tillsist en klick av keso paprika. Lite vitpeppar på och sedan blanda om. Riktigt gott litet mellanmål!
 
  • 50 g tomat
  • 50 g keso paprika
  • 10 g rödlök
  • 20 g rökt kalkon i skivor
  • Vitpeppar
Totalt: Under 100 kcal. ^-^b
 
Pröva för guds (eller moder natur? Vem ni nu tillber ;)) skull! Ni är säkert redan way more sofistikerade och världsvana än mig i Kesovärlden, så ni käkar kanske något liknande dagligen? Men denna kombination var top. ♥

Kommentarer
Postat av: Kattis

Keso paprika ihop med tonfisk paprika - jättegod blandning som jag fick tips av från nån bloggerska.. minns inte vem dock :( men jag gillar vanlig keso också haha

Svar: Åh men jag älskar tonfisk, så det ska jag absolut pröva! :D
Emma Löfgren

2013-04-03 @ 11:00:12
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Linda

Det är såååå jäkla gott. Rörde ner det i min sallad idag!

Svar: Keso paprika? Sååååå gott! :D Hur kan jag missat det liksom?
Emma Löfgren

2013-04-03 @ 21:43:25
URL: http://www.losingitnow.blogg.se
Postat av: Gosia

Prova gärna quinoa gröt eller flingor. Väldigt gott och nyttigt
Hälsningar

Gosia

Svar: Ska prova! Tack för tipset. :)
Emma Löfgren

2013-04-06 @ 15:25:31
URL: http://www.dinvikt.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0