Bra dag!

Ja, ta mig fan. Denna dag, som jag trodde skulle bli asjobbig, blev istället både energigivande och rolig. :) Redovisningen gick som tidigare nämnt asbra (handlade om starlings lag och hjärtats slagvolym i vila och arbete etc hemsk kul!). En snabblunch i trevligt sällskap, sedan skulle slutmätningarna i vår träningsstudie utföras. Jag trodde inte att jag ökat något alls i hypertrofi, men se det hade jag! Ca 1 cm nästan. :D Fantastiskt! Dessutom hade fett% minskat kring biceps och triceps. Hell to the yeah. 
 
En kort introduktion till veckans arbeten, sedan en laktat, VO2, RER och puls-laboration i idrottslabbet. Jag trivs alltid bra då jag får ta blodprover och laktat. :) Sjukt kul. Dessutom sa resultaten ungefär som vi förutspått, vilket kommer underlätta rapportskrivningen extremt. 
 
Dagen avslutades med ett besök hos arbetsterapeuten. Hon kunde såklart inte gissa vad som orsakar smärtan i mina handleder, men jag fick ut ett par ordentliga skydd. Hon påpekade att jag hade bra styrka, och att hon inte ville ge något träningsprogram då allt redan egentligen var på topp. Hon sa också att jag ju redan vet vad det handlar om i och med min utbildning, vilket är sant. Jag visste redan det hon skulle säga så... Och i och med att jag tränar så mycket, är så pass stark som jag är, och även kommer fortsätta med detta resten av livet så är det ju bra att typ... Hitta en orsak till varför jag har ont. Det är nästa steg i processen. ;) Men det känns helt ok faktiskt. 
 
Dessutom har jag traskat i 35 minuter av dagens 60 i utmaningen. Snabbt och högt tempo! Är fett taggad på att träna nu. Lyfta skrot i gymmet, döda magen i brutalbänken, hitta fokusbubblan på ett spinningpass eller garva loss till ett danspass. Bara halsontet kan lägga sig ska jag fetköra!!! :)
 
 
Edit: ett bra tecken att jag börjar hitta tillbaka till mig själv: jag spontanspringer mellan olika ställen då jag tycker det går för långsamt att gå. ;)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Haha när du skriver om vad du gör i skolan hade det lika gärna kunnat stå på franska eller nå, fattar noll! :P

Va skönt att du börjar hitta tillbaks till dig själv igen!

Svar: Haha ja man vänjer sig ju vid ett visst språkbruk då man umgås i särskilda kretsar. ^^' Haha bara fråga om något verkar.. öh.. intressant. :) Hemskt troligt iallafall, vi pratar träning och hälsa all day long. :)
Emma Löfgren

2013-02-18 @ 21:09:05
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Kattis

Angående dagens utmaning så gick det inte att promenera 60 min idag, min fot gjorde helt galet ont :/ får se om jag kan ta igen det imorgon! Tog igen dansutmaningen från förra veckan iaf, men uppdelat på två för att foten gjorde så ont.. och den andra delen gjordes i vatten haha :P

Svar: Usch vad jobbigt! Vad har hänt med foten? Men härligt att dansa lite iallafall. ;) Vill det sig riktigt illa kan man ju till och med dansa sittandes hihi
Emma Löfgren

2013-02-18 @ 21:12:11
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Kattis

Jag tror jag trampar snett så att foten blir felbelastad, och med extrem övervikt på det.. ja det kan ju inte sluta väl haha. Som tur är har jag inte ont jämt, det är bara ibland. Nu på kvällspromenaden med hunden kändes det som att jag kunde gått i en timme men det kändes också som att det var för sent :/

Svar: Usch då. :/ Det kanske hade hjälpt att göra en rörelseanalys av din gång och få skor som är anpassade för sitt steg? Fy vad trist att ha ont. Hoppas det blir bättre!
Emma Löfgren

2013-02-18 @ 22:46:31
URL: http://tjockiskattis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0