Dagens utmaning, hänger ni med?

Hej brudar! (och eventuellt grabbar, men jag har du inte hört något från er! ;))
 
Jag är hemma från skolan och tung i huvudet. Grupparbeten hela dagen har tagit hårt på hjärnaktiviteten. Det blev ett par fikabröd också, behövde sockerkickarna för att kunna slutföra det viktiga arbetet, så jag filurar på vad jag ska göra för att kompensera upp det. Då slog det mig, varför inte införa miniutmaningar? Jag lägger upp en miniutmaning varje morgon, och sedan kan  vem som helst hänga på under dagen, för att sedan redovisa resultatet under kvällen. Superkul! Hoppas att någon hänger på då de kan, annars så kör jag på själv. Jag förlorar ju ingenting på det. ;)
 
Jag tänker mig att utmaningarna kan vara något i stil med 20 armhävningar, 1 timmes promenad, 2 minuter jägarvila, 100 situps, 10 trappor, 200 höga knän på stället etc. Utmaningen kan delas upp under dagen. Man behöver alltså inte köra 10 trappor på rad, utan kan köra en här och där, eller dela upp de 20 armhävningarna på 5x4 under olika stunder på dagen. Eventuellt kan man anpassa utmaningen till sin egen nivå. Så länge man försöker och redovisar sin härliga prestation i en kommentar! Vad tycks?
 
Vi kör igång, lite sent på dagen, med 2 MINUTER PLANKAN!
 
 
Så, under eftermiddagen och kvällen ska alltså 2 minuter i plankposition utföras. Jag är peppad!
 
Tips!
Då ni utför plankan ska ni se till att hålla en så rak position som möjligt. Fokusera på att inte höja baken eller svanka för mycket. Att svanka är dock inte samma som att ha en lite större bakdel (med mycket muskler), utan är snarare böjningen i ländryggen. Viktigt att skilja på detta! Den raka linken ska gå mellan axel, höftled och häl, inte axel, rumpa, här. Pressa in naveln mot ryggraden så brukar det bli bra. :)
 
Fokusera även att inte tappa axlar, skuldror och nacke. De musklerna ska vara aktiverade under hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag haaaatar plankan.. men ändå har jag precis gjort 2 minuter!! Med andra ord - jag hänger med :)

Svar: Fan vad grymt!!! Plankan är sååå jobbig!
Emma Löfgren

2013-02-07 @ 18:33:36
URL: http://tjockiskattis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0