Den kommande månaden

Ja, mina månader räknas i löning till löning. Så på måndag är det nya tag och förhoppningsvis med en lyckad tenta i bagaget. Jag ska fira måndagen med att gå på bio på kv'llen. Jag är så JÄVLA värd det. :) Hell yes!
 
De senaste dagarna har jag haft ett sådant otroligt sug efter grönsaker, sallader och frukt. Jag, som den köttätare jag är (det ska vara blodigt, näst intill rått), är ALDRIG sugen på dessa saker. Men den senaste veckan. Mmmm, jag bara längtar efter att få sätta tänderna i en mogen mango, knapra på krispig sallad, äta avocados med hackad rödlök. Mmmmmm så gott. Efter ett litet rådslag med mig själv (tänk er rådslaget i sagan om ringen, fast liksom med BARA Emmor. Det var min hjärna typ) (ja, jag säger ju att min hjärna blir skum på kvällen) (detta rådslag inträffade dock tidigare under dagen i ett försök att undvika tentaplugg) (fan vad sugen jag blev på att se sagan om ringen dåråååå) kom jag fram till att nästa månad går i detoxen tecken. Men samtidigt vill jag inte gå på en för energifattig kost, för planen är att pumpa skrot och komma igång med träningen ordentligt. Så vad blev upplägget? Jo, detta:
 
Mild, nyttig och hälsosam mat, med milda proteiner (tänk er typ kokt kyckling, fisk etc), mycket grönsaker, nyttiga fetter (fisk, avocado etc), kolhydrater (frukter, bär etc) samt vissa milda mjölkprodukter (någon slags yoghurt etc). Jag vill käka kyckling med blomkålspuré, stora sallader med tonfisk och ägg, tropisk fruktsallad, smoothies och bara en massa färglada härliga vitaminbomber. Så lite kryddor som möjligt, och så lite tillagad mat som möjligt. Längtar! Jag ska kombinera detta så jag får i mig nyttiga fetter, kolhydrater för träningen och proteiner för muskler. Jäklar alltså. Denna månad blir MIN månad. :)
 
Träningen kommer bestå av kombinerat löpning och spinning i olika former, och kompletterande styrketräning för rehabens skull samt för att inte förlora muskelmassa. Spännande månad. :) Jag är fett peppad och har en såååå tydlig målbild framför mig. Just nu känner jag mig bara tung i kroppen då jag knappt hunnit träna alls den senaste tiden pga skola. Shit, pluggar typ från 8 till 23 varje dag. Helt galet. 
 
Hur som helst. Träningen veckan som kommer. Rehaben inte inskriven.
Tisdag: Spinning
Onsdag: Bodybalance
Fredag: Bodycombat
 
Lite rehab därimellan. Men då jag inte hunnit träna de senaste veckorna vill jag inte dra igång med typ 5 pass i veckan. Det är bara dumt. (Förra året snittade jag kanske 8 pass i veckan, minst, under en period. Skadorna barkade sönder igen. Måste byggas långsamt. :)) Även om jag nu kommer ha fett mycket i skolan ska jag ta mig tid till träningen. Jag ska prioritera mig själv och vara duktig med matlådor. Jag förtjänar det. :)
 
Typ min hjärna då jag överlägger med mig själv. -_-
 
Ooooooooch så lite Bodycombat inspiration! Ett av Les Mills ROLIGASTE pass. Och svettigt. :D
 
 
 
 
Arrrrgh, känn peppen och ta ut aggressioner genom att banka skiten ur dina inre demoner. Love it!
 
Ja, det var ett tag sedan jag kräktes ur mig ett långt inlägg med funderingar kring livet. Kanske var på tiden? Jag tar det som ett tecken att jag är på G igen. :)
 
Godnatt fina ni!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skrattar så jäkla ofta när jag läser din blogg, du är AWESOME!! Sagan om Emma. Dig är en sån person jag hade kunnat tänka mig att umgås med!

Svar: Haha fan det var den bästa komplimangen jag fått. ;)
Emma Löfgren

2013-02-24 @ 12:44:52
URL: http://losingitnow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0