Förbättringar, mellanmål och beslutsamhet

Jag tackar min smarta hjärna för kolhydratsuppladdningen! Det blev en kort tur, men som nu vet är löpning min akilleshäl. Det är otroligt jobbigt för mig då mitt hjärta är lite spec och går upp i puls extremt lätt. Det har varit så hela livet, även när jag var som mest tränad. Jag har alltid hatat att jogga. Fy fasiken. :p Dessutom har jag mycket biffiga typ IIX muskler, och de gillar INTE att springa långt. Huvva. De vill springa kort! 60 meter typ, och rasande fort. Det är livet!
 
Förra gången sprang jag 2,5 km och sprang saaaaaaaakta sakta för att värna om min puls. Jag körde dessutom intervaller och gick mellanåt. Jag höll en hastighet på 9 minuter/km. Jättesakta alltså. Idag sprang jag samma sträcka, sprang hela tiden och höll ett jämnt tempo. Till och med upp för den sista aslånga mördarbacken sprang jag. ;) 7,34 minuter/km denna runda! Förbättring alltså! Asnöjd. 180 kcal borta! Med en timmes promenad på det är jag nöjd med dagens bedrifter.
 
 
Tänkte tipsa om ett mellanmål jag snubblade över då jag sökte inspiration! Jag har inte prövat det själv, men faaasiken vad gott det såg ut! Grekisk yoghurt cookie dough!
 
 
 
Spännande va? Jag vet att jag absolut ska prova detta!
 
Efter att jag har surfat runt och samlat inspiration på olika bloggar, tumblr etc så har en slags beslutsamhet infunnit sig. Nu kör jag. Det finns inget som kan stoppa mig. Det är all in fram till sommaren. Jag kommer ha en så jäkla stark kropp då. Det vet jag. Förstå vad skönt om jag håller mig till detta nu. Då kommer jag ha nått mitt mål till sommaren. Fantastiskt!  Känslan kommer vara så sjukt skön då. 
 
Sanningen är ju denna: Ingenting kommer hända om vi inte jobbar för det. 
 
Så det är bara att börja jobba. Eller hur? Peppad! Är ni med mig? Finns det förresten någon bloggutmaninggrej på G som man kan ansluta sig till? Eller vill någon hänga på om jag startar en?
 
 
Dags att avsluta dagen med en kopp grönt te, lite disk, tillagning av lunchlåda och en timmes plugg. Sedan dusch och hopp i säng! Endorfiner från träning.. ♥ Tänk vad mycket energi man får tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Linda

Säg till om du hittar någon ny bloggutmaning! :D Har sett de receptet innan men tänkt fuska o ha nötter istället för mörkchoklad, gillar inte mörk o ljus är nog inte acceptabel haha. <3

Svar: Jag hojtar till då! ^^Åååh visst låter det supergott? Ja det går nog lika bra med nötter ^^ Haha, Du, vet du hur man fixar bakgrundsbilden så att det inte är en ful vit kant längst ut? Det ser inte ut så på förhandsgranskningen. :(
Emma Löfgren

2013-02-05 @ 20:26:17
URL: http://losingitnow.blogg.se
Postat av: Linda

ser ingen vit kant? har du fixat de? annars kanske de e olika i olika webbläsare

Svar: Jag ser en vit kant haha. Ser du den fortfarande inte? :o
Emma Löfgren

2013-02-05 @ 21:04:31
URL: http://losingitnow.blogg.se
Postat av: Linda

Nej? din bakgrund sitter så långt ut de går, använder chrome. Men din kategorilista är lite nära texten så hade slängt på lite mellanrum där om jag var du :)

Svar: Huur slänger man på mellanrum, haha?Ja jag har också crome. Kanske har en bred skärm bara.. :p
Emma Löfgren

2013-02-05 @ 21:07:19
URL: http://losingitnow.blogg.se
Postat av: Linda

Alla koder är olika men min är

#side {
float: right;
margin: 0px 0px 0px -10px;
padding: 0px 0px 0px 0px;
width:200 px

så ändra width. Men jag har ju min delad.. men du kan ju testa ändå.

Svar: Min var lite annorlunda men jag tror jag lyckades pilla till något iallafall.. :)
Emma Löfgren

2013-02-05 @ 21:15:28
URL: http://losingitnow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0