Godmorgon!

Sitter vid datorn och funderar på om jag börjar få ont i halsen eller inte. Hoppas på inte! Eller ja, det kanske innebär en förkylning=900 spänn till mig. Så... Hoppas? ;)
 
Har en kaffe på ena sidan och ett glas vatten på andra. Framför mig en FET pdf med Tortoras Principles of anatomy and physiology. Köpte den i början av min utbildning (idrottsmedicin) och har mest kastat onda blickar på den. Men nu, i denna kurs, inser jag vilken guldgruva den är. ALLT finns i den. Nästan. Helt galet, den har blivit min favvobok all times typ. Bästa vännen i svåra pluggtider. ;) Temat för denna vecka är att skriva om blodtryck, hur det påverkas vid träning, samt Starlings Law. Känns faktiskt rätt kul om jag ska vara ärlig. Är peppad på att få det gjort. 
 
 
Fettisdag är det dessutom i dag. Jag har en semla som väntar på mig i kylskåpet. Längtar. :D Får dra ner på övriga kcal under dagen, så blir det nog bra. Helt galet vad mycket kcal vetemjöl innehåller. Whaaaaat. Pannkakor. No so good liksom. Eller ja, allt som är gott är väl bra för själen. Man måste hitta en fin balansgång och njuta ordentligt. Detta ska ju hålla resten av livet. Då måste man hitta något man trivs med, och jag säger alltid att absoluta förbjud oftast inte slutar bra. 
 
Nu, dags för redig frukost. Havregrynsgröt för att förhindra blodsockerdippar och sockersug kring lunch!
 
 
Ha en superbra tisdag! I know I will. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0