Redovisning av dagens utmaning - ryggups

Wow! 100 ryggups utförda, på beställning. Någon annan som köttat lite ryggfiléer idag? Fast det är ju många timmar kvar av dagen än. ;)
 
Jag slängde på denna sköna låt (musikvideo nedan) och bestämde mig att 100 reps ska vara utförda innan låten är klar. Jag lyckades dessutom, med en marginal på flera sekunder. Då jag är mycket snemusklad i ryggen och försummat ryggträning ett tag var det en bra kommaigång-övning. Misstänker att jag kommer ha träningsvärk imorgon. ;)
 
Coolaste 65-åringen i världen? Blir impad av att han kör sin grej och har gjort det alltid. Ruckar inte på sig själv trots att tiden går. Och vilken självinsikt sedan. Dessutom blir man sådär ursinnigt peppad av denna låt. Kul att kötta styrketräning till denna då. Såg en intervju då han fick frågan om hur han kände då han såg tillbaka på början av karriären då han hade levande ormar guillotiner på scenen. Han flinade lite och sa att "han fortfarande har kvar dessa saker. Senast för ett par dagar sedan hade han en orm med i showen, och av tradition blir han alltid avrättad minst en gång per show." Haha, yeah..! Då jag såg han i Ö-vik för några år sedan tror jag han blev både hängd och jag vet inte vad. Jag gillar den brutala imagen och den makabra stilen han har, samtidigt som han är en så genomtrevlig typ som golfar och vikarierar med att hålla bibelklasser för barn i sin kyrka, och ofta pratar om att det är viktigt att hålla isär sig själv och sin image som "kändis". Gör man inte det, och lever som sin image istället, så slutar det ofta i olyckligheter, och ja.. Det har vi ju sett bevis på genom åren.
 
Nåja, nu var ju inte detta ett inlägg om Alice Cooper och min förtjusning i det lite mörkare och makabra (jag menar en av mina favoritförfattare är Edgar Allan Poe). Det var ju om ryggups! Jag delade in repsen i set om 60+20+20, med 10 korta sekunder vila mellan. 
 
Nå! Är ni med? Vågar ni utmana er själva? :)
 
 
Snart börjar Gladiatorerna förresten. Snacka om att få träningsinspiration av det programmet?

Kommentarer
Postat av: Kattis

Sååååå nu kirrade jag utmaningen.. haha inte lika uppstyrt som du men vafan jag är ju rookie :)

Svar: Fan vad grymt! Duktiga du. :) Själv känner jag av det lite i ryggen idag. Aningen stel och sådär mysigt öm. :D
Emma Löfgren

2013-02-08 @ 23:24:17
URL: http://tjockiskattis.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag, som har NOLL KOLL på hur övningarna ser ut, undrar om du kanske skulle kunna lägga in en bild eller snabbvideo? :)

Svar: Javisst! På någon särskild eller på alla de kommande utmaningarna? :))
Emma Löfgren

2013-02-09 @ 20:20:28
Postat av: Jenny

Jag har väl ok koll på de som varit (plankan vet jag i alla fall, haha!), men gärna på de kommande :)

Svar: Toppen, de gör jag absolut! :)
Emma Löfgren

2013-02-09 @ 22:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0