Denna lördag

Mhm, failade och startade dagen med att käka chilinötter och ett par chipssmulor. Bra? Nej. Nej, inte direkt. Satt och surade i soffan ett tag, innan jag kom på bättre tankar. Ärlighet varar längst, tänkte jag och registrerade vad jag ätit på shapeup club. Med lite trixande så insåg jag att jag, med hjälp av ett träningspass, ändå kan klara dagens kcal mål.  Hell yeah till det. Så jag drog ut och sprang i den plötsliga värmen som drabbat de norra delarna av landet. Startade med en lugn lagom tur på 2,6 km. Vill inte springa långt i början då jag är rädd om både benhinnor och höfter. Så 2,6 var lagom. Jag hade absolut kunnat pressa mig mer, men höll tillbaka och joggade lugnt. Hunden fick följa med och skötte sig bra. 
 
Allt som allt: Vad nöjd jag är med shapeup club. Det är ju ett jättebra sätt att kunna kontrollera kcal intaget, utan att sätta upp förbud. Jättebra att se att hela dagen inte är "förstörd" bara för att jag/du käkade lite onyttigt. Det gillar vi.
 
Ikväll blir det lax med mathavre och svartrot. Gott! :) Det gillar vi. Dessutom för jag besök av en vän. Inte helt fel det.  Först måste jag bara ta itu med det tråkigaste i hela världen: disken. Sedan duscha och hoppa till affären. :)
 
Igår gjorde jag förresten glass på kesella. Det var enkelt och gott. Värmde frysta hallon tills de gick att mosa. Blandade med lättkesella 0,1% och sötade med funlight. I med lite rapsolja för att motverka isigheten och in i frysen. Ta ut byttan och rör ofta, annars blir den väldigt väldigt isig.

Det svåra med kesellaglass är just isigheten. Den blir stenhård som en ispinne om man inte rör eller låter den stå inne för länge. Ta ut då den fortfarande är krämig och har en glasskonsistens. Den smakar rätt strävt, som kesella, men vill man dämpa det lite kan man blanda i lite mjölk. Jag gjorde dock inte det. 
 
Hur som helst blev det jättegott och en fint alternativ till vanlig glass. Det finns ju dock lågkcal-glass och lättglass som funkar bra också. Som en twister tillexempel. ;)
 
Blivande middagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0