Natten närmar sig

Mörkt och kallt som fan ute. Bävar för kvällspromenaden med hunden. Natten älskar jag, kylan no so much. Eller ja, kylan går väl an om man är i fjällen och har på sig rediga kläder. Halvt uppväxt i fjällen vet jag ju verkligen vikten av att klä sig rätt. Men liksom... I lilla Umeå så ids man inte riktigt ta på sig täckbrallor och underställ och mellanlager och hela baletten. Man liksom går och lider istället. Jävligt onödigt kan man ju tycka egentligen. Dessutom är min mössa fett värdelös. 
 
Men natten... Den älskar jag. Mörkret och tysnaden tillsammans med natthimlen. Bara jag och mina tankar. Känner en slags fridfullhet. ♥
 
Nåja, dagens största prestation, tentan, gick bra. Antar att jag kommer fixa skiten, annars så kommer jag fixa omtentan. Det känns rätt skönt faktiskt, att ha den bortgjord. Firade med lite glass. Mycket glass. Det var värt det. Men i morgon är det nya tag. Jag är ledig till måndag, så jag ska klämma in att träffa min kära far, glo på Sherlock med en bekant, hänga med bästa vännen, försöka umgås med en fd klasskompis och ha tid till mig själv. Vill städa läggan, läsa, lyssna på ljudbok, sticka och mysa med hunden. Det ska nog hinnas med det också. 
 
Jag måste införskaffa ett svart läppstift, samt ett riktigt mörkt blodrött. Snarast. Cravings!
 

På tal om något helt annat:
Lördag: spinning.
Söndag: 2,5 km lugn löpning. Blir nog lagom start för min onda höft och benhinnor. 

Kommentarer
Postat av: Livsvågen

Kommer gå superbra för dig att lyckas med viktminskningen och dina mål! :)Kul med spinning ska också börja snart :)

Svar: Tack, vad söt du är. Jag ska hålla koll på din blogg, lycka till! Och jäkligt bra kämpat hittills! Wow!
Emma Löfgren

2013-01-17 @ 09:37:42
URL: http://livsvagen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0