Nyårslöften

Jag har klurat lite på detta med nyårslöften och har kommit fram till detta: låt oss skippa allt vad löften heter! Det är dumt att skapa onödig stress och ångest. Istället kommer jag att ha några fina nyårsMÅL, som är ett ord med positivare klang. Du tvingas inte till något, utan jobbar istället för att uppnå ett mål. Mycket bättre, eller hur?
 
Mina tankar har snurrat kring ett gäng olika saker, för varför bara ha ett mål? Jag gör aldrig bara en sak samtidigt, så varför bara ha ett mål? Det är ju massvis jag vill åstadkomma. :) Därför har jag delat in det i olika kategorier. Yrkeslivet, privatlivet och hälsa & träning.
 
Yrkeslivet:
  • Ta kandidatexamen
  • Påbörja magisteråret 
  • Starta upp företaget
  • Börja tjäna någon slant på företaget
 
Privatlivet:
  • Flytta tillbaka till Luleå
  • Ta tag i rollen som friidrottstränare igen då jag kan vara på plats
  • Må jävligt bra
 
Hälsa & träning:
  • Klara av en svår och tung magövning till sommaren (mer om den sedan, under inlägget om knäkontroll)
  • Klara av ett enbensbenböj till sommaren
  • Väga 65 kilo till sommaren
 
Jag har funderat mycket på vad jag vill väga och har kommit fram till att 65 kilo är lagom. Jag är 173 lång och med de musklerna jag har skull jag inte kunna väga under 65 utan att det skulle blir lite för ohälsosamt för vad jag vill ha det. 65 är lagom och bra.

Fast egentligen skiter jag i vikten så länge jag ser hälsosamt ut, och är så STARK och vältränad som jag vill vara. Vikten är bara ett enkelt sätt att mäta skillnader på. Dock är det värdelöst då en våg aldrig kan bestämma om det är skillnad i muskelmassa eller fettmassa. Om det inte är en bioimpedansvåg vill säga, men även de ger skiftande resultat.
 
Om ni ej vet vad en bioimpedansvåg är (vi har jobbat med den en del i utbildningen) kan ni kika lite här! Helt okej pris, dock vet jag inget om just detta märke.
 
Ett litet hum ger ju dock en vanlig våg, och tur är väl det.. ;) Man klarar sig långt med lite sunt förmuft, ett måttband och en våg, ta mig fan. ♥ Få mig bara inte att gå igång om BMI och dess värdelöshet då det kommer till idrottsmän! Jäkla urbotat att ens tänka på att använda det måttet för en vältränad människa. Dumt, dumt och dumt. 
 
Nåja, eventuellt kommer målen att ändras under årets gång, och skönt är väl det att det inte är löften! Löften är fixerade och konstanta, mdan mål är flexibla och kan förändras efter omständigheter. :) Ändringar uppdateras. Vad har ni för nyårslöften?

Kommentarer
Postat av: LL

God fortsättning! Den vågen är super :)!

Svar: Bioimpedansvågen? Jo, den är bra. :) Inte som en DXA, men helt okej. Dock så visar den ju skillnader bara beronde på hur du står på vågen, eller hur mycket vatten du druckit. Så helt korrekt är den inte, men.. Ja, ett ok sätt att ha som vägledning. :D
God fortsättning! <3
Emma Löfgren

2013-01-04 @ 23:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0