TV-mys och tankar på kvällen

Jag och mamma har tillbringat kvällen med ostbricka, nyttig middag, Gladiatorerna på 4:an och sedan Die hard 4. Mmmm, Bruce.. ♥
 
Middagen bestor av lax och mathavre med bladspnat, tomat, sugar snaps och lök. En liten klick aioli till det satt fint. :) Riktigt riktigt gott. 
 
 
Ser ni på gladiatorerna? Jag har gillat det sedan jag var mini och min familj har alltid följt det tillsammans. Jag är glad för att det har dragit igång igen och följde det förra året också. Jag blir inspirerad av alla sjukt vältränade människor. Både jag och mamma är essutom rörande överrens om att lite Hero hade suttit fint. Även om jag annars (helt ytligt) inte gillar fullt så muskliga karlar så är han ett undantag. ;)
 
 
En annan sak som jag upptäckt ikväll, som är synnerligen intressant, är min egen rygg och skulderparti. Jag har som sagt problem med en muskel där den motoriska nerven har slagits ut. För ett tag sedan hade jag 0% funktion i den, men jag har kunnat jobba tillbaka den lite. Detta betyder dock att jag inte riktigt kan använd askivstänger som jag vill etc. Hur som helst så har jag svårt att få upp funktionen ordentligt i muskeln, och särskillt att bygga upp muskeln. Just nu finns den knappt. Jag har inte trott att detta har synts särskilt väl då jag spänner skuldrorna (det syns inte då jag är avslappnad), men nog fan gör det det. Det ser asroligt ut. Ett bra riktmärke är tatueringen som inte riktigt trycks ihop på samma sätt på sidan där muskeln inte finns. Det blir snett mot ryggraden och... Ja, muskeln är som borta. Kolla!
 
 
Det är alltså vänster sida på bilden. Den sidan har jag problem med skuldermusklerna. Hehee, jaja, den högra sidan är ju fint musklad så... :)
 
Tatueringen är förresten inte alls ihoptryckt eller sned i vanliga fall. Då är den helt spikrak. ;) Hur som helst blir det nog extra mycket rehab nu. Förhoppningsvis kan jag få muskeln så pass bra att jag kan börja lyfta skivstänger ordentligt igen. Saknar!

Kommentarer
Postat av: alexandra

har du ont? hoppas rehab stärker bra :)

Svar: Ja, det gör ont rätt ofta och ibland bidrar det till och med till migrän och långvarig värk. Men jag bygger muskler rätt fort och har förut lyckats få tillbaka 70% av funktionen i muskeln. Men jag har slarvat lite för mycket med rehaben det senaste halvåret. Skärpning på mig ^^
Emma Löfgren

2013-01-06 @ 03:02:23
URL: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0