Umeå, vikt och mat

Jaha... En vecka tidigare än planerat är jag tillbaka i Umeå. Om en vecka börjar allvaret, men det känns faktiskt rätt bra. Har lagt upp både budget och kost inför den kommande terminen. Har jobbat fram fina riktlinjer som ska följas, och annat mys.
 
En kul sak, och rätt förvånande, är att jag bara gått upp ett kilo över julen. Vet inte vad som hände? Vågen kanske visar galet? ;) Detta känns asbra!Väger 76 kilo nu, och 10 ska bort till sommaren. Klarade inte riktigt förra halvårets mål. Totalt kom jag ner 9 kilo (målet var 10) och nu har jag totalt alltså gått ner 8 kg. Känns bra. Men 10 ska bort denna terminen och då kommer jag ligga på 66. Det totala målet är 65 så jag kanske fixar det med? ;)
 
Var precis och handlade en del förnödigheter inför de kommande tre veckorna innan pengarna kommer. Lax, kyckling, bönor och ägg för stå för proteinet. Ska se om jag kan fynda någon billig julskinka dessutom, och frysa in den i tärningar. Perfekt att ha i omeletter, matmuffins, sallader eller gratänger. Eller pastasåser till zucchini (istället för pasta) om man vill det.
 
Lite torkade bär, frysta bär, smör, mjölk och en milda mat fick följa med. En god ost också. Lite gurka och bröd. Och så två nya Yogi Tea. En till choco och en lakrits. Gott! Kommer bli mitt kvällsmys under denna kalla vinter. ♥ Rapporterar hur den nya smaken är!
 
Idag ska jag pilla ner mitt matschema för veckorna som kommer. Jag ska packa upp och tända ljus, laga jordärtskock-soppa och dricka te medan jag ser på Addams family och Taken 2. Jävla skön söndag. Lite enbensböj kanske hinns med också? 
 
Vad gör ni denna söndag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0