Verkligheten kom ikapp..

..och jag fick ett slag i ansiktet. Min farbros cancer hade spridit sig rejält, bästa finaste lillebror mår dåligt, och bästa lillasyster lika så. Helt oberoende av varandra och av olika anledningar. Nu mår jag rejält illa och har svårt att ta mig upp ur sängen. Blir nog natt nu, här i läggan. Mina kära biceps får vänta med att plågas till morgondagen, då nog allt ser ljusare ut. :)
 
Kvällslektyr får avstå till förmån för konståknings EM på TV. Det drar igång nu vid 22,15 med paråkningens korta program. Mysigt. Favoritsporten levererar. ♥
 
På tal om konståkning, här är en video av mina barndomsfavoriter i isdansgenren:
http://www.youtube.com/watch?v=LQO-od6NcYI
Det är finaste Anissina och Peizerat som åker Danse mon Esmeralda. Njut och bli tårögda.
 
Även Mao Asada som är min kvinnliga favoritåkare:
 
 
 
 
Och Alexei Yagudin, storfavoriten genom tiderna, samt min barndomsidol!
 
 
 
Jag som varit konståkare halva livet vet hur fruktansvärt atletisk dessa människor måste vara. Att det dessutom är världens vackraste sport, ja, det är ju en bonus bara. :) Kan meddela att dessa människor är så starka, hårdhudade och tjurskalliga så det finns inte. Deras balans, koordination och kroppskontroll är dessutom fenomenal. Imponerande.
 
Bevis:
 
Kolla höjden liksom..
 
 
 
 
Trötta kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0