Den där jäkla spontaniteten

Haha, ja, vi semispontana människor har det svårt. Vi är inte tillräkligt spontana att det blir kul (så som exempelvis boka sista minuten till andra sidan jordklotet, dra på roadtrip mitt i natten och bara bestämma sig för att inte återvända utan man spontanflyttar till grönland och jobbar som sälslaktare typ) och inte tillräkligt ospontana att vi trivs med endast rutiner och inga överraskningar. Istället så får vi lida för vår semispontanitet genom att typ klippa av oss håret utan att tänka efter innan, färga håret i en knasig färg, klippa sönder kläder för att inse att det inte blev så coolt trots allt, beställa dyra saker från internet etc.
 
Idag var det håret som rök för mig. Eller ja. 10 centimeter iallafall. Jag sörjer mina längder samtidigt som jag tackar min semispontanitet. Håret var trots allt väldigt slitet, och känns riktigt fresh nu. 
 
Kan inte semispontaniteten bestämma sig för att typ dra på springrundor mitt i natten, göra 500 benböj eller typjagvetinte gå ner i vikt istället? ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0