Det här med fettprocent

Ja, det märks att jag börjar återhämta mig från veckan, inläggen bara rullar fram! Men jag har lite funderingar kring vikt, BMI och fettprocent. Jag personligen är inte alls ett stort fan av BMI, och egentligen inte vikt heller. Vill du gå ner i vikt ordentligt så är vågen en enkel vägvisare, men den säger ju absolut inte hela sanningen. I skolan har vi som sagt gjort alla möjliga sorters mätningar på kroppskomposition, och en som föll mig i smaken var en vanlig hederlig kalipermätare. Då jag inte har råd att lägga uu typ 3000 för en bra mätare nöjde jag mig med en billig tillsvidare. Det är ändå ett bättre riktmärke än vågen. Iallafall för mig som har mycket muskler. 
 
Så nu tänkte jag köra en rush i några veckor, för att försöka tappa ett gäng kilon. Jag ska ha en miniundersökning och se hur fettprocenten förändras under tiden med min kalipermätare. Spännande!
 
Just nu ligger jag på 31%. Målet hade varit att komma under 25% till sommaren. Svårnått, men kanske. :)
 
(man ska komma ihåg att en kalipermätare endast mäter lokalt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0