Fem frågor

1. Vad ville du bli som liten? Veterinär ville jag bli en period, lärare, ridlärare (när jag var miniliten), jobba med hästar, journalist ett kort tag, jägmästare när jag blev äldre, och sedan detta jag läser nu. Var nog helt och hållet rätt val för mig. 

2. Vad är du idag? Studerar idrottsmedicin och coaching.

3. Vart vill du helst resa? Nya Zeeland! Dit åker jag över nästa jul, tjoho! Blir att vandra massa, mysa, road tripa och uppleva den fantastiska naturen på alla sätt som går. Jag vill även fara till Japan, Nepal, Kina och alperna.

4. Var ser du dig själv om 5 år? Om fem år har jag ett hus på landet, har gift mig, har ett eget företag där jag jobbar med hälsa och träning, aktiv inom att utveckla friidrotten uppe i norr, har jägarlicens och jagar ripa uppe i fjällen, har ett par hästar på gården, reser mycket och upptäcker fantastisk natur hela tiden, och kanske är det dags att bli preggo också? 
 
5. Rött eller vitt? Båda är gott, men har mest blivit vitt på senaste tiden. Godast både att mysdricka och vid fest mår jag inte fullt lika dåligt av vitt vin som jag gör av rött. ;) Relax är ett reisling som är väldigt lätt och gott. Saint Claire har ett vitt vin från Marlborough som har toner av passionsfrukt och svart vinbär. Det är helt gaaaaaaaalet gott (men lite skarpare) och doftar fantastiskt av passionsfrukt. Nya favoriten.

6. Sommar eller vinter? Sommar tror jag. Och höst. Och lite vinter. Vintern är fantastiskt men hade gärna fått vara lite kortare. Men hey, jag är norrbottning i själen och skulle aldrig vilja flytta härifrån, och då får man ju lov att älska vintern också. Även om det är en slags hatkärlek ibland. ;)

7. Skog eller hav? Båda på olika sätt. Men hade nog sagt fjällen om det funnits ett alternativ?

8. Vad gör dig ledsen? Att vi lever ovanför natur och djur, istället för i symbios med dessa. Avsaknaden av medmänsklighet och orättvisa handlingar.

9. Vad är det bästa du vet? Familjen, naturen, djur, frihet, styrka, skratt, tillit och självständighet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0