Kände peppen

Haha, ja, jag kände peppen efter förra inlägget. Skamligt att jag inte tränat på typ två veckor. (Jag räknar inte in promenader och flytt som träning... ;)) Jag drog alltså på mig springkläderna och hoppade ut. Funderade lite vagt på hur detta skulle gå egentligen. Jag fokuserar ju på konditionsdelen av träningen nu, och framförallt löpningen. Långdistanslöpning är min absolut svagaste punkt, och min akilleshäl. Jag vil ha en stark och mångsidig kropp, så detta behöver definitivt förbättras. Stark är jag redan. 
 
Jag vill verkligen påpeka hur OTROLIGT dålig löpkondition jag har. Jag har inte sprungit över 2 kilometer på flera år (typ 7 år liksom, galet), och även då jag var som mest vältränad och tränade tio pass i veckan kunde jag inte springa långt. Har aldrig sprungit längre än fem kilometer i hela mitt liv, och då gjorde jag det endast en gång. Usch. Däremot gör jag annan uthållighetsträning, dans, spinning etc etc. Det går toppen. Men löpning. Nej. Fy.
 
Detta vill jag alltså ändra på. Därför försöker jag fokusera på löpning nu. 
 
Alltså, jag gav mig ut i spåret, men en misstanke om ett fruktansvärt dåligt resultat idag. Men hör och häpna, jag var ute i ca 21 minuter och sprang nästan 3 kilometer. Det var länge sedan vill jag lova. :) Jag höll ungefär samma hastighet som jag gjort då jag springit tidigare, 7 minuter och 30 sekunder per kilometer. Inte snabbt alltså, väldigt långsamt. Men det går ändå frammåt! Dessutom var jag inte helt död då jag var framme heller, hade kunnat ta mig en bit till. Riktigt kul känsla! Målet att springa 5 kilometer i sommar känns kanske inte helt ouppnåeligt ändå. Nästa runda ska jag öka lite och ta mig 3 kilometer. Heja mig!! :D
 
Nej, en kompis är snart här och jag är svettig och oduschad. Måste skynda nu. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0